WEEROOT
Θέλετε να ξεκινήσετε ένα νέο project για την επιχείρησή σας;
ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
Λαμψάκου 11, Αθήνα, 11528
(+30) 215 515 0525
info@weeroot.gr
Follow us

ΠΩΣ ΤΟ “GAME OF THRONES” ΕΦΤΑΣΕ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ.

Μία από τις μεγαλύτερες παραγωγές της τηλεόρασης, βασισμένο στην επική σειρά βιβλίων του George R.R. Martin, το Game of Thrones, απέκτησε δημοσιότητα που συντέλεσε σε πρωτοφανή παγκόσμια επίπεδα προβολής σε ένα πολυπολιτισμικό κοινό που o θεατής έγινε πιστός ακόλουθος και ορκισμένος fan! Πως όμως η σειρά έφτασε στην κορυφή σε ένα περιβάλλον τόσο απαιτητικό και απόλυτα ανταγωνιστικό;

Το Game of Thrones έχει κάποια χαρακτηριστρικά που σχεδόν όλοι αναγνωρίζουν πλέον μετά από 4 σεζόν. Περιέχει ανατροπές, δολοφονίες, καλά δομημένους χαρακτήρες και υπέροχα τοπία σχεδόν σε κάθε σκηνή. Αν ρωτήσετε μάλιστα κάποιον, θα σας πει σίγουρα ότι “έχει πολλά σπαθιά κια δράκους.”, ναι δράκους, ίσως αυτοί φταίνε για την τόσο μεγάλη επιτυχία της σειράς. Από την άλλη ίσως φταίει και το περιεχόμενο, το περιεχόμενο που εμείς ονομάζουμε Content Marketing. Το περιεχόμενο της σειράς πλησιάζει τα επίπεδα του άριστου και του επιθυμητού για κάθε agency storytelling. Όμως, κάτι για το οποίο δε μιλάει κανείς είναι το ολοκληρωμένο Marketing που εφαρμόζεται σε όλα τα επίπεδα από τα στελέχη της HBO.

Πολυεπίπεδη, αλλά επιλεγμένη παρουσία. (online και offline ads)

Ξεφυλλίζοντας τη New York Times στις 25 Φεβρουαρίου του 2013, οι αναγνώστες έπεσαν πάνω στη σκιά ενός δράκου ο οποίος άπλωνε τα φτερά του πάνω από άρθρα σοβαρής θεματολογίας. Το μόνο σημείο που έμενε καθαρό ήταν κάτω δεξιά όπου και υπήρχε μία λεζάντα που ενημέρωνε για την έναρξη της νέας σεζόν (“Game of Thrones. The New Season Starts March 31 at 9. HBO.”). Μετά από δύο ημέρες, η ίδια φιγούρα εμφανίστηκε πάνω σε κεντρικό κτίριο του Los Angeles, ενώ σχεδόν ταυτόχρονα μεγάλα site όπως τα Huffington PostBuzzFeedYahoo! μετέδιδαν την είδηση. Η ίδια αυτή φιγούρα του δράκου, εφαρμόστηκε ποικιλοτρόπως μεταφέροντας όμως το ίδιο μήνυμα, “το Game of Thrones επιστρέφει”!

Φυσικά, δεν έχει ο καθένας τη δυνατότητα να “μπει” σε μεγάλες εφημερίδες ή να κρεμάσει τη δική του αφίσα πάνω σε ψηλά κτίρια του Λος Άντζελες, μπορεί όμως να διδαχθεί κάποια μαθήματα σχετικά με την εφαρμογή του ολοκληρωμένου Marketing.

Αρχικά, πρέπει να γνωρίζετε το κοινό σας. Επειδή εφαρμόζετε ολοκληρωμένο Marketing δε σημαίνει ότι θα χρησιμοποιήσετε απαραίτητα όλα τα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας. Όπως και το Game of Thrones, επιλέξτε προσεκτικά και στοχευμένα τα κανάλια επικοινωνίας με βάση τις ανάγκες της επιχείρησής σας. Αν έχετε πιστούς πελάτες για παράδειγμα, ίσως χρειαστεί να προβληθείτε περισσότερο στα Social Media για ν’ αποκτήσετε νέους πελάτες και να περιορίσετε το εύρος της στρατηγικής loyalty emailing.

Πρέπει να προσαρμόσετε το μήνυμά σας. Το ίδιο μήνυμα μεταδίδεται σε όλα τα επιλεγμένα κανάλια επικοινωνίας. Αυτό δε σημαίνει ότι το μήνυμα θα έχει την ίδια μορφή. Κάθε κανάλι έχει το δικό του ύφος, τα δικά του χαρακτηριστικά και το δικό του “μυστικό” κώδικα επικοινωνίας. Ο δράκος προσαρμόστηκε ανάλογα σε κάθε χρήση του. Έτσι και το μήνυμα της επιχείρησής σας πρέπει να προσαρμόζει τη γλώσσα του και το ύφος του ανάλογα το κανάλι. Σίγουρα δεν περιμένει κανείς να βρει το ίδιο μήνυμα σε μια εφημερίδα και στο fan page του Facebook.

Μείνετε στον αρχικό σας στόχο. Κάθε μήνυμα εξυπηρετεί ένα μοναδικό στόχο. Μην παρασυρθείτε από την επιτυχία ή την αποτυχία αποστολής του στο κοινό στόχο. Στο Game of Thrones ο στόχος ήταν η αφύπνιση και ενημέρωση του κοινού. Αν ο δικός σας στόχος είναι να ενημερώσετε μέσω email τους πιστούς πελάτες, μπορεί να παρασυρθείτε από το χαμηλό CTR (Click Through Rate) και να χρησιμοποιήσετε το ίδιο μήνυμα και στους νέους πελάτες. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να μπερδέψετε του πελάτες που έχουν επιοσκεφθεί την επιχείρησή σας μόνο μία φορά και που μπορεί εξ’ αρχής να μην είχαν σκοπό να σας συστήσουν περαιτέρω.

Συνδύαστε τα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας.

Το Game of Thrones αντί να επαναπαυτεί στην ιστορία, στους χαρακτήρες και γενικότερα στο εξαιρετικό περιεχόμενο, έκανε χρήση των αποτελεσματικότερων ψηφιακών καναλιών βασίζοντας ένα μεγάλο κομμάτι της επικοινωνίας του στα Social Media, κάτι που γίνεται αντιληπτό αν κοιτάξει κανείς τα πρωτοφανή νούμερα που συγκεντρώνει η σειρά (συνολικά 17,1 εκατομμύρια fans) ξεπερνώντας ακόμα και σειρές που παλαιότερα έφτασαν στην κορυφή.

FacebookTwitterInstagram
Game of Thrones14,500,0002,300,000393,000
Breaking Bad10,900,0001,100,00021,400
Mad Men2,600,000206,00047,800

Εστιάστε στο οπτικό Marketing.

Η ομάδα παραγωγής περιεχομένου του Game of Thrones στα Social Media κάνοντας εξαιρετική δουλειά μπορούμε να πούμε ότι παράγει περιεχόμενο τόσο εντυπωσιακό όσο ένας δράκος. Είναι γνωστό ότι εικόνες υψηλής ανάλυσης και quotes συνήθως φέρνουν καλά αποτελέσματα, όμως εδώ η ομάδα της σειράς προχώρησε λίγο πιο πέρα συνδυάζοντας αυτά τα δύο και φτάνοντας το εκπληκτικό ποσοστό του 94% των Tweets με εικόνα τα οποία έγιναν Retweet. Αν συνδυάσει κανείς και την αγάπη των fans για το Westeros, τότε δημιουργείται ένα εκρηκτικό μείγμα που δημιουργεί virals ακόμα και με ένα μόνο post.

Ενημερώστε και διασκεδάστε το κοινό σας.

Δε φτάνει μόνο να προσφέρεται η πληροφορία και να διανέμεται το περιεχόμενο όσο καλό και αν είναι και όσο και μεγάλη να είναι η βάση των fans. Το περιεχόμενο πρέπει να διαδίδεται σε διάφορες μορφές ώστε να μη γίνεται κουραστικό, ενώ παράλληλα θα πρέπει να είναι χρήσιμο, ενημερωτικό και ταυτόχρονα διασκεδαστικό. Δύσκολο το μείγμα, αλλά αυτό είναι κάτι που η σειρά έχει καταφέρει και πλέον αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για επιχειρήσεις που είτε διαθέτουν τεράστιο κοινό είτε επιθυμούν μελλοντικά ν’ αποκτήσουν ένα. Φυσικά όταν το περιεχόμενο είναι τόσο καλό, τότε μετατρέπεται σε αυξημένα ποσοστά διάδρασης, γεγονός που είναι και το ζητούμενο για κάθε επιχείρηση.

Δώστε στο κοινό σας μια εσωτερική ματιά.

Το να δώσετε στους fans κάτι που έχει αξία γι’ αυτούς είναι ίσως ένα από τους σημαντικότερους παράγοντες που κρίνουν τη διάδραση και επομένως το επιθυμητό χτίσιμο σταθερών και διαχρονικών σχέσεων. Ένας οικονομικός και αποτελεσματικός τρόπος να το πετύχετε αυτό είναι να δώσετε περιεχόμενο από το εσωτερικό της επιχείρησής σας, κάτι που ένας “απλός” one time πελάτης, ή ένας περαστικός, δεν μπορεί να δει. Αυτό αποτελεί την επιθυμητή επιβράβευση του κοινού σας. Αυτό κάνει και το Game of Thrones, το οποίο μέσω του Instagram επέλεξε να φέρει στις παλάμες και των 17εκ. θεατών τους πρωταγωνιστές του Westeros, οι οποίοι φωτογραφήθηκαν με τις μινιατούρες του εαυτού τους στα χέρια. Ο μέσος όρος των likes για τις φωτογραφίες αυτές έφτασε ούτε λίγο ούτε πολύ τα 15 χιλιάδες μέσα σε λίγη ώρα.

Το 2015 έχει φτάσει και ήδη διανύουμε το δεύτερο τετράμηνο, οπότε θεωρούμε πως επιτέλους πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι ένας βασικός, αν όχι ο βασικότερος παράγοντας επιτυχίας είναι το περιεχόμενο. Δε φτάνει βέβαια μόνο αυτό (θα το αναπτύξουμε σε επόμενο άρθρο), αλλά σίγουρα είναι μία πολύ καλή αρχή.

 

Θέλεις ν’ αναλύσουμε τις ανάγκες της δικής σου επιχείρησης και να σου προτείνουμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο social media marketing;

 

ΘΕΛΩ ΜΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑ

Ας ξεκινήσουμε!

Συμπληρώστε το email σας για να λάβετε τις τιμές των διαθέσιμων πακέτων.

Συνεχίζοντας στον ιστότοπο, αποδέχεστε τη χρήση cookies. περισσότερα

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο