WEEROOT
Θέλετε να ξεκινήσετε ένα νέο project για την επιχείρησή σας;
ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
Πατησίων 137, Αθήνα, 11251
(+30) 210.32.100.11
[email protected]
Follow us

6 E-COMMERCE TRENDS ΓΙΑ ΤΟ 2018.

Καθώς ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου μεγαλώνει προσελκύοντας ολοένα και περισσότερους καταναλωτές, παρουσιάζουμε τις σημαντικότερες τάσεις για το 2018.

Μέσα στο 2018, σύμφωνα με το statista.com, προβλέπεται ότι οι online αγοραστές θα φτάσουν τ0υς 1,79 δισεκατομμύρια, ενώ μέχρι το 2021 θα αγγίξουν τους 2,14 δισεκατομμύρια. Επιπλέον, το 2018 προβλέπεται να πραγματοποιηθούν πωλήσεις ύψους 2,77 δισεκατομμυρίων δολλαρίων, ενώ μέχρι το 2021 οι πωλήσεις εκτιμάται ότι σχεδόν θα διπλασιαστούν, φτάνοντας τα 4,47 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι αριθμοί αυτοί δείχνουν την αυξανόμενη τάση για online αγορές, ενώ παράλληλα δημιουργούν την ανάγκη για συνεχή εξέλιξη και ανάπτυξη από πλευράς των εταιρειών που συμμετέχουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Παρακάτω, θα δούμε κάποιες από τις σημαντικότερες τάσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2018.

 

1. Review marketing

Είχαμε αναφερθεί και σε προηγούμενο άρθρο μας (δείτε εδώ) στη σημασία των κριτικών για κάθε επιχείρηση. Ναι σωστά μαντέψατε, δεν αλλάζει κάτι για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι κριτικές των χρηστών παραμένουν και το 2018, ως ένας από τους κρισιμότερους παράγοντες για την επίτευξη των μετατροπών, ή πιο απλά, για την επίτευξη των πολυπόθητων πωλήσεων. Οι κριτικές από άλλους καταναλωτές, είτε αυτές έχουν γίνει μέσα στο eshop, είτε σε κάποια από τα social media κανάλια όπως το Facebook και το Google+, εκτός του ότι προσδίδουν το απαραίτητο κύρος στο ηλεκτρονικό κατάστημα, αυξάνουν κατακόρυφα την αξιοπιστία και λειτουργούν θετικά ως προς τη διευκόλυνση της αγοραστικής διαδικασίας, ακόμα και για τους πιο δύσπιστους χρήστες. Ειδικά στην Ελλάδα, τα οφέλη είναι πολλαπλά, καθώς εκτός της επίτευξης των μετατροπών, οι χρήστες πείθονται για τη χρήση τραπεζικών καρτών, μειώνοντας σημαντικά τις αγορές με αντικαταβολή που λόγω της επιπλέον χρέωσης, λειτουργούν αρνητικά στις online πωλήσεις. Με τη σημαντικότητα των κριτικών να αυξάνεται, το 2018 οι επιχειρήσεις πρέπει εστιάσουν στο review marketing, δίνοντας κίνητρα και αποκλειστικά οφέλη στους καταναλωτές για τη διενέργεια κριτικών.

 

2. Περιεχόμενο που παράγεται από τους χρήστες

Όπως και με τις κριτικές, έτσι και με το περιεχόμενο, όταν αυτό παράγεται από άλλους χρήστες ενισχύει το κύρος και την αξιοπιστία της επιχείρησης, επηρεάζοντας σε μεγάλο ποσοστό τη διενέργεια ηλεκτρονικών αγορών ειδικά στους millenials. To 2018, ενισχύστε το user-generated content, ενθαρρύνοντας τους καταναλωτές να δημοσιεύσουν δικό τους περιεχόμενο στα κανάλια social media. Για παράδειγμα, συνδέστε κανάλια όπως το Instagram με το eshop σας για να προβάλετε εκεί το περιεχόμενο μέσω Instagram feeds.

 

3. Το video είναι εδώ και το 2018

Έχουμε μιλήσει ξανά για τη σημαντικότητα του περιεχομένου, ενώ σίγουρα θα έχετε διαβάσει για την ολοένα αυξανόμενη τάση της χρήσης video στα κανάλια social media. Το 2018 το video παραμένει ένα από τα κυριότερα είδη περιεχομένου, ενώ χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο στα eshop. Εκτός από την παρουσίαση μιας καμπάνιας στην αρχική σελίδα, το video αναμένεται να χρησιμοποιηθεί και για την παρουσίαση προϊόντων, αντικαθιστώντας τις απλές φωτογραφίες. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η επιχείρηση διαμορφώνει ένα πιο οικείο πρόσωπο, ενώ μέσω του βίντεο οι χρήστες κατανοούν καλύτερα το προϊόν. Αυτό βέβαια θα επιφέρει την αύξηση των αναγκών σε υπηρεσίες φιλοξενίας, κάτι το οποίο συνεπάγεται και αυξημένα κόστη, άρα δε θα το δούμε σύντομα τουλάχιστον να εφαρμόζεται από τις μικρές επιχειρήσεις.

 

4. Chat bots

Η αυξανόμενη ανάγκη για την άμεση εξυπηρέτηση του πελάτη, ακόμα και εκτός των “ωρών λειτουργίας”, δημιούργησε τα chat bots. Μέσω των chat bots, η επικοινωνία με τον πελάτη είναι απλή και άμεση, εξυπηρετώντας όλο το 24ωρο σε απλά, αλλά και σε πιο σύνθετα θέματα, ανάλογα με το αν το chatbot είναι simple, ή advanced, βασισμένο σε τεχνητή νοημοσύνη, όπου μαθαίνει από τη συζήτηση και εξελίσσεται συνεχώς. Ένα chat bot μπορεί να απαντήσει σε απλές ερωτήσεις όπως τη διαθεσιμότητα ενός προϊόντος, ακόμα και να καθοδηγήσει/συμβουλεύσει για την αγορά προϊόντων ανάλογα με τις ανάγκες του καταναλωτή. Το 2018 είναι η χρονιά που τα chat bots θα κάνουν την εμφάνισή τους στα eshop, διευκολύνοντας και βελτιώνοντας τη διαδικασία της εξυπηρέτησης των πελατών, αλλά και της αγοραστικής διαδικασίας.

 

5. Άμεση αποστολή 

Έχουν περάσει για τα καλά οι μέρες εκείνες που οι καταναλωτές ήταν διατεθημένοι να περιμένουν αρκετές μέρες πριν το προϊόν φτάσει σε αυτούς έπειτα από μια online αγορά. Σήμερα, ο έντονος ανταγωνισμός και η ανάγκη των καταναλωτών για άμεση παράδοση, έχουν οδηγήσει τις επιχειρήσεις στο κυνήγι της γρήγορης παράδοσης των προϊόντων, με μεγάλα brands όπως το Amazon να παραδίδουν τα προϊόντα τους την ίδια ημέρα, κάτω από προϋποθέσεις, ενώ ακόμα και μικρότερα brands να παρέχουν αυτή την υπηρεσία κυρίως για local αποστολές. Το 2018 αναμένεται να είναι η “same-day-delivery” χρονιά, με τις επιχειρήσεις να οργανώνουν καλύτερα τα κανάλια διανομής, απορρίπτοντας σιγά σιγά τα μεγάλα κέντρα αποθήκευσης και διανομής, και υιοθετώντας την τακτική ανάπτυξης μεγάλων δικτύων που θα έχουν τη δυνατότητα οι χρήστες να παραλαμβάνουν την ίδια ημέρα, ή ακόμα και μετά από λίγες ώρες. Η διανομή είναι μια επίπονη διαδικασία για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, όμως εφόσον το απαιτεί η μεγαλύτερη μερίδα των καταναλωτών, οι λύσεις πρέπει να βρεθούν και ο χρόνος αποστολής να συμπιεστεί δραματικά, ειδικά σε προϊόντα άμεσης ανάγκης, όπως για παράδειγμα τα φάρμακα.

 

6. AR και VR 

Η AR (Augmented Reality) και η VR (virtual Reality) αποτελούν δύο τεχνολογίες που ήδη ξεκινούν να χρησιμοποιούνται από eshops, εισάγοντας τους χρήστες σε μια νέα εποχή ηλεκτρονικών αγορών. Το 2016 γνωρίσαμε την τεχνολογία Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality) μέσω του παιχνιδιού Pokemon Go, ενώ η ίδια τεχνολογία χρησιμοποιείται και από το ΙΚΕΑ στο IKEA Place App. Παράλληλα, η τεχνολογία Εικονικής Πραγματικότητας (Virtual Reality) επιστρατεύεται ήδη κυρίως για λόγους ψυχαγωγίας σε κονσόλες παιχνιδιών όπως το Playstation. Το 2018 αναμένουμε να είναι η χρονιά όπου επίσημα πλέον θα ξεκινήσει η χρήση AR και VR, χρησιμοποιώντας κυρίως το AR για την επίτευξη μιας περισσότερο προσωποποιημένης εμπειρίας online shopping, ειδικά στο χώρο της μόδας και της ομορφιάς, όπου ο χρήστης θα μπορεί να δοκιμάσει τα προϊόντα πάνω του πριν προχωρήσει σε αγορά. Όσο για το VR, αυτό προβλέπεται να εφαρμοστεί αρχικά κυρίως σε virtual tours, αλλά και σε virtual περιβάλλοντα, όπου ο χρήστης θα μπορεί να φορέσει ή και να χρησιμοποιήσει το προϊόν που τον ενδιαφέρει.

 

Τα παραπάνω αποτελούν μερικά από τα σημαντικότερα trends του ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2018, τα οποία θεωρήσαμε ότι είναι αναγκαίο να αναφέρουμε και ν’ αναπτύξουμε. Βέβαια, κάποια από τα trends του 2017 παραμένουν και το 2018, όπως το Influencer Marketing, σε μια πιο βελτιωμένη και αποδοτική μορφή (στοχευμένη και επιλεκτική χρήση influencers), καθώς και το Email Marketing περισσότερο ως προς το triggered emailing (email που αποστέλλονται όταν ο χρήστης έχει αφήσει κάτι στο καλάθι ή έπειτα από συγκεκριμένες συναλλαγές) και όχι τόσο ως προς το βομβαρδισμό με ανούσια newsletters που οδηγούν σε μαζικές διαγραφές.

 

Θέλεις ν’ αναλύσουμε τις ανάγκες της δικής σου επιχείρησης και να σου προτείνουμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο dgital marketing;

ΘΕΛΩ ΜΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑ

Ας ξεκινήσουμε!

Συμπληρώστε το email σας για να λάβετε τις τιμές των διαθέσιμων πακέτων.

Συνεχίζοντας στον ιστότοπο, αποδέχεστε τη χρήση cookies. περισσότερα

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο