WEEROOT
Θέλετε να ξεκινήσετε ένα νέο project για την επιχείρησή σας;
ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
Λαμψάκου 11, Αθήνα, 11528
(+30) 215 515 0525
[email protected]
Follow us

6 DIGITAL MARKETING TRENDS ΓΙΑ ΤΟ 2019.

Το 2019 είναι ήδη εδώ και το digital marketing φαίνεται να αναπτύσσεται με ολοένα και μεγαλύτερο ρυθμό. Τεχνολογίες AI και voice search μπορεί να έμοιαζαν με ταινία επιστημονικής φαντασίας, όμως το έτος μερικών εξ αυτών των ταινιών το διανύουμε ήδη και τα νέα είναι ότι δεν είναι επιστημονική φαντασία, αλλά πραγματικότητα που οι επιχειρήσεις πρέπει να ακολουθήσουν για να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Παρακάτω, θα δούμε μερικά από τα σημαντικότερα digital marketing trends για το 2019.

1. Omnichannel marketing

Οι περισσότερες επιχειρήσεις εφαρμόζουν multichannel marketing, χρησιμοποιώντας τα διαθέσιμα κανάλια και εργαλεία για να αλληλεπιδράσουν με το κοινό-στόχο. Οι καταναλωτές όμως σήμερα, είναι πλέον πιο έμπειροι και αναζητούν την πληροφορία μέσα από πολλά κανάλια. Σε αντίθεση λοιπόν με το multichannel marketing, όπου στόχος είναι η μετάδοση του μηνύματος όσες περισσότερες φορές γίνεται σε όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές μέσα από πολλαπλά κανάλια επικοινωνίας, το omnichannel marketing επικεντρώνεται στα στάδια του sales funnel και στα βήματα που κάνει ο καταναλωτής μέχρι να φτάσει στην τελική αγορά, επιδιώκοντας να διαμορφώσει διαφορετικό τρόπο επικοινωνίας για το κάθε κρίσιμο σημείο αυτής της διαδρομής. Έτσι, ο καταναλωτής δέχεται μία ολιστική προσέγγιση που σε συνδυασμό με τη χρήση CRM εργαλείων, διαμορφώνει στοχευμένες και λεπτομερείς αλληλεπιδράσεις.

2. Artificial intelligence

Τεχνητή νοημοσύνη ή αλλιώς AI. Παλαιότερα, οι marketers μπορεί να ήταν διστακτικοί στη χρήση AI, όμως σήμερα τα έξυπνα αυτά εργαλεία έχουν εξελιχθεί ακόμα περισσότερο όντας ικανά να αντικαταστήσουν σε μεγάλο βαθμό τον ανθρώπινο παράγοντα και με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Σε ένα απεριόριστο συνδυασμό δυνατοτήτων, το AI εφαρμόζεται από την τμηματοποίηση του κοινού-στόχου, στο retargeting, σε ειδοποιήσεις push, σε digital ads, email marketing, searches (RankBrain), εξυπηρέτηση πελατών (chatbots), μέχρι και στη δημιουργία περιεχομένου (το BBC ήδη εφαρμόζει τη συγκεκριμένη τεχνολογία σε κάποια από τα άρθρα του). Είναι φανερό ότι η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί ένα δυνατό όπλο για τη digital marketing στρατηγική των επιχειρήσεων όσον αφορά την παραγωγικότητα, την αποτελεσματικότητα και την κερδοφορία. Παρόλα αυτά και ενώ 8 στους 10 marketers γνωρίζουν το AI, ελάχιστοι το εφαρμόζουν σήμερα, όμως οι δυνατότητες είναι μεγάλες και όπως είπαμε αυτοί που δε θα μπορέσουν να ακολουθήσουν τις εξελίξεις, θα μείνουν πίσω καταλήγοντας να είναι μη ανταγωνιστικοί. (έως το 2020, 30% των επιχειρήσεων παγκοσμίως θα χρησιμοποιούν το AI σε τουλάχιστον μία από τις διαδικασίες πώλησης)

3. Voice search

Το internet είναι παντού και αποτελεί πλέον έναν ολόκληρο νέο κόσμο. Νέο; Ή εξέλιξη του δικού μας κόσμου; Όπως και να έχει, είμαστε όλοι συνδεδεμένοι και η δύναμη των επιχειρήσεων συγκεντρώνεται στη δυνατότητα της εύρεσής τους από τους πελάτες. “Google it”, όλοι το έχουμε ακούσει κάποια στιγμή, αποτελεί δε εδώ και καιρό αναπόσπαστο κομμάτι του λεξιλογίου μας. Τι θα λέγατε αν οι πελάτες έβρισκαν την επιχείρησή σας (46% των voice searches αφορούν local businesses) χωρίς να πληκτρολογήσουν κάτι, αλλά χρησιμοποιώντας μόνο τη φωνή τους; Ναι, δεν είναι κάτι καινούριο, γίνεται ήδη με τη χρήση της γνωστής μας Siri (Apple), της Cortana (Microsoft), του Google Assistant, αλλά και της Alexa (Amazon). Τα προβλήματα κατανόησης αντιμετωπίζονται και εξαλείφονται με γρήγορους ρυθμούς. Οι virtual assistants γίνονται ολοένα και πιο πολλοί, ολοένα και πιο έξυπνοι κάνοντας τη ζωή μας πιο εύκολη. Ξεκινάμε να βρούμε έναν προορισμό, βρίσκουμε το κοντινότερο εστιατόριο, ελέγχουμε τις έξυπνες συσκευές του σπιτιού μας και αγοράζουμε προϊόντα. Και τελικά, ποιος δε θέλει να μιλάει αντί να γράφει ενώ περπατάει; Αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους λόγους που κάνουν τα voice searches διασημότερα μέρα με τη μέρα. Οι επιχειρήσεις από την πλευρά τους, θα πρέπει να είναι προετοιμασμένες, προσαρμόζοντας τα website τους για voice searches, οι οποίες γίνονται υπό μορφή συζήτησης, δηλαδή αντί για “εστιατόρια αθήνα”, οι καταναλωτές ψάχνουν φωνητικά “ποιο ειναι το καλύτερο εστιατόριο θαλασσινών κοντά μου”. Αυτομάτως, αυτό σημαίνει αντικατάσταση με long-tail keywords, προσαρμογή του περιεχομένου του website ώστε να μοιάζει περισσότερο με κείμενο συζήτησης, βέλτιστη ταχύτητα φόρτωσης και σωστά meta descriptions και alt-texts εκτός των άλλων (50% των searches θα γίνονται μέσω φωνής μέχρι το 2020).

4. Chatbots

Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που μας συστήθηκαν ευρέως τα πρώτα chatbots. Στα πρώτα τους βήματα, είχαν τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν πελάτες για συγκεκριμένα θέματα, είτε υποστήριξης είτε προτάσεων αγοράς. Τα chatbots σήμερα  με τη βοήθεια του AI μπορούν πλέον να κάνουν μια βασική συζήτηση και να απαντήσουν σε πολλά ερωτήματα πελατών όπως θα έκανε ένας εκπρόσωπος εξυπηρέτησης. Σε αντίθεση με το κόστος ενός τμήματος εξυπηρέτησης πελατών, καθώς και των μεγάλων χρόνων αναμονής στα live chats, τα chatbots εκτός του ότι μπορούν να εξυπηρετούν πελάτες από διαφορετικές χώρες και να μιλούν πολλές διαφορετικές γλώσσες 24/7, δουλεύουν ως προς την αύξηση του engagement, επιλύουν σύνθετα θέματα σε ελάχιστο χρόνο, προτείνουν λύσεις και σε κάποιες περιπτώσεις κλείνουν ακόμα και συμφωνίες. Όλα αυτά συντελούν στη μείωση του κόστους εξυπηρέτησης πελατών για τις επιχειρήσεις. Λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχή εξέλιξη του AI (ήδη πολλοί χρήστες δεν μπορούν να καταλάβουν αν μιλούν με chatbot ή με άνθρωπο), τότε μάλλον οι δυνατότητες των chatbots είναι απεριόριστες και είναι σίγουρο ότι θα καταλάβουν ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι της digital marketing στρατηγικής τα επόμενα χρόνια (πάνω από 85% των αλληλεπιδράσεων εξυπηρέτησης πελατών θα διενεργείται από chatbots μέχρι το 2020).

5. Live video

Το video εξακολουθεί να είναι ο βασιλιάς (77% των καταναλωτών έχει προχωρήσει σε αγορά αφού είδε ένα video), παρά το γεγονός ότι η παραγωγή του αντιστοιχεί σε υψηλά κόστη και αυξημένο χρόνο υλοποίησης σε αντίθεση με τους φρενήρεις ρυθμούς κατανάλωσης και το σύντομο χρόνο ζωής του περιεχομένου. Από την άλλη, το live video γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές, καθώς αρκετά brands το χρησιμοποιούν για τη διενέργεια συνεντεύξεων, behind the scenes περιεχόμενο, διαδικασία παραγωγής προϊόντων, unboxing προϊόντων, παρουσίαση νέων προϊόντων ή πρωτοτύπων, Q&A sessions και events. Το χαμηλό κόστος, η αυθεντικότητα (το live video δεν υπόκειται σε επεξεργασία) και η αγωνία του live που ενεργοποιεί το FOMO, δείχνουν ότι το live video θα αυξήσει το μερίδιό του. Σε αυτά, έρχεται να προστεθεί και το γεγονός ότι το Instagram αποτελεί το κανάλι εκείνο που δεν έχει σταματήσει να αναπτύσσεται από τότε που ξεκίνησε τη λειτουργία του, κατέχοντας το το Instagram Live, το διασημότερο live video tool.

6. Native advertising

Ο τεράστιος όγκος διαφημίσεων στον οποίο εκτίθενται καθημερινά οι χρήστες, έχει δημιουργήσει μια αρνητική στάση προς τις διαφημίσεις με τους ad blockers να αυξάνονται (οι προβλέψεις για το 2018 στις Η.Π.Α. αφορούσαν 3 στους 10 χρήστες). Οι περισσότεροι ad blockers φαίνεται να χρησιμοποιούνται περισσότερο σε desktops και laptops, με τα ποσοστά στις mobile συσκευές να είναι κατά πολύ μικρότερα αλλά με αυξητικές τάσεις, ειδικά στις μικρότερες ηλικίες κάτω των 25. Η ανάγκη για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου, έρχεται να καλυφθεί από τη χρήση native ads, δηλαδή διαφημίσεων που δεν αλλοιώνουν την εμπειρία χρήσης για τους επισκέπτες ενός site, οι οποίοι απαλλαγμένοι πλέον από επιθετικά banners μπορούν να πλοηγηθούν με ηρεμία. Έχεις ξεχάσει μήπως το εκνευριστικό popup που δε σε άφηνε να διαβάσεις ένα άρθρο; Ή το video ad που έπαιζε αναγκαστικά για 30 ολόκληρα δευτερόλεπτα (και ξεκίνησε να παίζει με ανοιχτό ήχο!) πριν δεις το video αυτό για το οποίο μπήκες στο site εξ αρχής; Μέσω του native advertising, τα brands μπορούν να επικοινωνήσουν με το κοινό-στόχο, ισσοροπώντας σε μια πολύ λεπτή γραμμή μεταξύ κανονικού περιεχομένου και promoted περιεχομένου. Ενσωματώνονται πλήρως στο περιεχόμενο της κάθε σελίδας και δεν μοιάζουν με διαφημίσεις. Αυτός είναι και ο βασικός σκοπός τους. Με το 74% των διαφημιστικών εσόδων να προέρχονται από native ads έως το 2021, φαίνεται πως έχει έρθει η στιγμή για τα brands να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουν το κοινό τους.

 

Το 2019 προβλέπεται να είναι και πάλι η χρονιά του email marketing, του video, του influencer marketing και των stories. Θα είναι όμως και η χρονιά της αυτοματοποίησης, της προσωποποιημένης επικοινωνίας και του AI marketing. Για να μπορέσουν τα brands να παραμείνουν ανταγωνιστικά, θα πρέπει να δημιουργούν custom περιεχόμενο ανάλογα με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η επικοινωνία με τον εκάστοτε επισκέπτη, αναπτύσσοντας μία ολιστική και προσωποποιημένη προσέγγιση μέσω της εφαρμογής των διαθέσιμων τεχνολογιών.

#Smart tip – Όπως και καθε χρόνο, οι περισσότεροι άνθρωποι θέτουν στόχους, το ίδιο και οι επιχειρήσεις. Συνήθως όμως, φτάνοντας στο τέλος της χρονιάς παρατηρούν ότι δεν κατόρθωσαν να επιτύχουν παρά μόνο ελάχιστους ή και κανέναν. Σας θυμίζει κάτι; Αποτυχημένα new Year’s resolution μήπως; Η απάντηση σε αυτό το φαινόμενο λέγεται “οργάνωση”. Μην καταπιάνεστε με όλα, σχεδιάστε και αναπτύξτε τη digital στρατηγική επικοινωνίας σας, επιλέξτε τα εργαλεία εκείνα που είναι καταλληλότερα για τη δική σας επιχείρηση και εντάξτε τις παραπάνω μεθόδους, αφού πρώτα είστε σίγουροι ότι είναι κατάλληλες για να εκπληρώσουν τους δικούς σας στόχους.

Θέλεις να ξεκινήσεις ένα νέο project;

ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ

Ας ξεκινήσουμε!

Συμπληρώστε το email σας για να λάβετε τις τιμές των διαθέσιμων πακέτων.

Συνεχίζοντας στον ιστότοπο, αποδέχεστε τη χρήση cookies. περισσότερα

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο