WEEROOT
Θέλετε να ξεκινήσετε ένα νέο project για την επιχείρησή σας;
ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ
Πατησίων 137, Αθήνα, 11251
(+30) 210.32.100.11
info@weeroot.gr
Follow us

5 TIPS ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΣΤΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΣΟΥ.

Για ακόμα μία χρονιά, η Ελλάδα αποτελεί κορυφαίο τουριστικό προορισμό για εκατομμύρια ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο. Πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη ως city break προορισμοί, καθώς και τα νησιά δέχονται εκατομμύρια επισκέπτες ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Ως ιδιοκτήτης εστιατορίου (ή γενικότερα επιχείρησης εστίασης) το κοινό των ξένων επισκεπτών είναι τόσο μεγάλο που θα έπρεπε ήδη να σκέφτεσαι πως να το στοχεύσεις. Και μπορεί όντως ήδη να το έχεις κάνει, μπορεί και όχι. Παρακάτω, θα δούμε μερικά βασικά tips για το πως να προσελκύσεις τουρίστες, “τουρίστες” εν έτη 2017 όχι με την κακή έννοια της αρπαχτής, αλλά με την έννοια της ολοκληρωμένης παροχής σύγχρονων υπηρεσιών ελληνικής φιλοξενίας.

1. ΒΑΛΕ ΤΑ SOCIAL MEDIA ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΟΥ

Έχουμε αναφέρει πολλάκις σε προηγούμενα άρθρα μας την τεράστια σημασία που παίζει τo social media marketing στην εστίαση, από την digital εικόνα που λαμβάνει πρώτη ο χρήστης πριν επισκεφθεί την επιχείρηση, την προβολή των προϊόντων και των υπηρεσιών μας που διαμορφώνουν τις κατάλληλες προσδοκίες, μέχρι και τηnεξυπηρέτηση του πελάτη μέσα από αυτά. Είναι επιτακτικό να δημιουργήσουμε μια ολοκληρωμένη social media marketing στρατηγική, η οποία θα χρησιμοποιεί τα κατάλληλα online εργαλεία και θα εκπληρώνει τους στόχους που έχουν τεθεί, προσφέροντάς τα ανάλογα αποτελέσματα. Κάνε μια μικρή έρευνα, βρες #hashtags που χρησιμοποιούν οι τουρίστες και πρόσθεσέ τα στα posts σου (προσοχή! μη βάλεις #hashtags από εδώ μέχρι τη Λαμία). Χρησιμοποίησε το Facebook Advertising, μάθε τα κοινά σου, μίλα στη γλώσσα τους, κατανόησε την κουλτούρα τους και τους πραγματικούς λόγους που έρχονται στην περιοχή σου (γιατί; θα μάθεις σε επόμενη ενότητα. συνέχισε να διαβάζεις). Επένδυσε στο local marketing. Μια σωστά χτισμένη διαφημιστική καμπάνια, θα αρχίσει να φαίνεται στις οθόνες των ταξιδιωτών αμέσως μόλις φτάσουν στην περιοχή σου. Κάτι τέτοιο απαιτεί μία ικανή επένδυση, όμως αν γίνει σωστά, τότε η επιστροφή της επένδυσης θα σε ανταμοίψει.

2. ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΗ ΦΗΜΗ

Εκπαίδευσε το προσωπικό σου, μάθε τους τα μυστικά της περιοχής και αυτοί μέσα από την ανθρώπινη εξυπηρέτηση θα τα μεταφέρουν στους επισκέπτες. Ανθρώπινη επαφή είναι μια ζεστή καλησπέρα και μία ερώτηση όπως “από που είστε” για να ανοίξει μια σύντομη συζήτηση που θα τους κάνει να αισθανθούν οικεία. Αυτό είναι που θα οδηγήσει στο word of mouth και στο χτίσιμο της φήμης. Ναι, η φήμη είναι σαν τα αστέρια, τη μία φαίνεται και την άλλη έχει χαθεί. Όμως, αν δημιουργηθεί στη βάση ενός συνόλου ορθώς παρεχόμενων υπηρεσιών, τότε διατηρείται και γίνεται το αστέρι που οδηγεί τους επισκέπτες στο κατώφλι του εστιατορίου σου (αυτό ήταν απόσπασμα από τη χαμένη ποιητική μας συλλογή). Πως θα δημιουργήσεις την πολυπόθητη φήμη; Η φήμη δε δημιουργείται με τεχνητά μέσα, αλλά από στόμα σε στόμα. Η φήμη δημιουργείται μέσα από τις εμπειρίες. Οι εμπειρίες δημιουργούνται μέσα από εικόνες, αλληλεπιδράσεις και συναισθήματα. Η εστίαση και η παροχή υπηρεσίας είναι από την αρχή μέχρι το τέλος μια εμπειρία. Γιατί; Γιατί δεν είναι κάτι απτό, είναι άυλο και αυτό την κάνει και τόσο δύσκολη να ελεγχθεί, να καλουπωθεί και να αντιγραφεί. “Live like a local”, αυτό έχει ο κάθε τουρίστας στο μυαλό του, ο σύγχρονος τουρίστας που σήμερα σέβεται τον εαυτό του και απαιτεί να σέβονται κι εκείνον. Ο τουρίστας που εκτός από εικόνες, ηλιοβασιλέματα και θάλασσες αναζητά πραγματικές εμπειρίες που θα λέει σε κυριακάτικα τραπέζια μόλις επιστρέψει στη χώρα του. Ίσως και σε travel blogs, ακόμα και μέσα από τη business page του εστιατορίου σου. Αυτός είναι κομμάτι της φήμης σου και αυτό θα του μεγαλώσει την επιθυμία για να ξαναβρεθεί στο ίδιο μέρος, με τα ίδια χαμόγελα, κάτω από τον ίδιο ήλιο και μπροστά στο γαλάζιο. Αυτό είναι η φήμη λοιπόν. Δημιούργησέ την.

3. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΙΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Καθώς λοιπόν έχεις αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο πλάνο social media marketing, δημιουργείς περιεχόμενο που το κοινό στόχος αντιδρά και Facebook Ads που φτάνουν σε χιλιάδες τουρίστες, τα σχόλια των επισκεπτών στα review sites όπως Trip Advisor και Foursquare ολοένα και πληθαίνουν. Προσπάθησε να τα ελέγχεις καθημερινά. Κατοχύρωσε το επίσημο προφίλ του εστιατορίου σου για να έχεις τον πλήρη έλεγχο των δυνατοτήτων της κάθε πλατφόρμας, συμπλήρωσε τις απαραίτητες πληροφορίες όπως διεύθυνση, ωράριο λειτουργίας, τρόποι πληρωμής κτλ. και ξεκίνα να απαντάς σε αρνητικά, αλλά και σε θετικά σχόλια. Φρόντισε να βάλεις την πραγματική φωνή του εστιατορίου σου και μη χρησιμοποιείς έναν απρόσιτο ξύλινο λόγο. Στην απάντηση των κριτικών σου δίνεται η ευκαιρία να αντιστρέψεις μία αρνητική κατάσταση ή να πεις ένα θερμό ευχαριστώ. Όπως και να έχει, ποτέ μα ποτέ μην έχεις αρνητικό ύφος. Μάθε περισσότερα σε προηγούμενο άρθρο μας εδώ.

4. ΣΥΝΔΕΣΟΥ ΜΕ ΤH “ΓΕΙΤΟΝΙΑ”

Σίγουρα, οι τουρίστες δεν επισκέπτονται μια περιοχή μόνο για το εστιατόριό σου ή ακόμα και αν το κάνουν (τότε κάτι από τα παραπάνω έχεις κάνει καλά) περνούν πριν ή μετά την επίσκεψη στο εστιατόριό σου από άλλες τοπικές επιχειρήσεις. Ανάπτυξε τις σχέσεις με τις τοπικές επιχειρήσεις, παρουσίασε το εστιατόριό σου και άσε τους επιχειρηματίες να πάρουν το δικό τους χρόνο και να σου παρουσιάσουν κι εκείνοι τη δική τους επιχείρηση. Η φράση “το ένα χέρι νίβει το άλλο…” αποτελεί την απόλυτη περιγραφή. Μέσα από ειλικρινείς σχέσεις, δημιουργείς brand abassadors που θα προτείνουν το εστιατόριό σου όταν οι τουρίστες θα ψάχνουν το που θα πάνε να φάνε (οι περισσότεροι τουρίστες, ειδικά οι ανεξάρτητοι, δεν γνωρίζουν από την αρχή το που θα πάνε για φαγητό και λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τις προτάσεις των ντόπιων, τις προτάσεις των φίλων τους που έχουν πάει ξανά στο παρελθόν και τα review sites). Εκτός αυτού, μπορείς να τους εξυπηρετείς κι εσύ με τη σειρά σου στέλνοντάς τους από το δικό σου εστιατόριο στα τοπικά μαγαζία όταν χρειάζονται κάτι.

5. ΚΑΝΕ ΤΟΥΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΝ ΝΑ ΖΗΛΕΨΟΥΝ

Μπερδεύτηκες; Οργάνωσε κάτι μοναδικό στο εστιατόριό σου, από ένα event με τοπικό χαρακτήρα (μουσική, ποτό, δραστηριότητα κτλ.) μέχρι ένα ειδικό μενού. Σχεδίασε ένα ολοκληρωμένο πλάνο προβολής στα social media, επένδυσε σε Facebook Ads και κάνε τους επισκέπτες σου να συμμετέχουν και να διαμοιράσουν το γεγονός δημιουργώντας το buzz. Υπάρχει κανείς που δε θέλει να μοιράζεται τις διακοπές του στα social media και να κάνει τους φίλους του που έχουν μείνει πίσω να ζηλεύουν λίγο; Όχι. Εκμεταλλεύσου το.

Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια διατηρεί το σημαντικότερο προϊόν της σε άνοδο. Η άνοδος αυτή μεταφράζεται σε κάτι παραπάνω από 15 εκατομμύρια τουρίστες για το 2017. Δε θα ήθελες να μπορείς να προσελκύσεις ένα μέρος αυτού του κοινού στο εστιατόριό σου; Δε θα ήθελες να έχεις την ευκαιρία να προσφέρεις την εμπειρία της ελληνικής κουζίνας και της δικής σου περιοχής σε ένα κοινό που μπορεί να γίνει ο μεγαλύτερός σου ambassador έξω από τα σύνορα; Σίγουρα θα το ήθελες. Ξεκίνα σήμερα τη σκληρή δουλειά.

Θέλεις ν’ αναλύσουμε τις ανάγκες του δικού σου εστιατορίου και να σου προτείνουμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο social media marketing;

 

ΘΕΛΩ ΜΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑ

Ας ξεκινήσουμε!

Συμπληρώστε το email σας για να λάβετε τις τιμές των διαθέσιμων πακέτων.

Συνεχίζοντας στον ιστότοπο, αποδέχεστε τη χρήση cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close