November 12, 2015 Weeroot

Social media: 8 λογοι για τους οποιους ειναι το απολυτο εργαλειο στην εστιαση. (μερος α’)

Ο κλάδος της εστίασης μπορεί να είναι από τους τελευταίους που μπήκαν στα social media, όμως πλέον τα χρησιμοποιεί σε κάθε του ενέργεια.

Τα social media πλέον οδηγούν την κούρσα στον πολύ ανταγωνιστικό κλάδο της εστίασης και από βοητικό εργαλείο έχουν μετατραπεί σε αναγκαίο, τόσο στα στάδια της δημιουργίας, όσο και της ανάπτυξης, αλλά κυρίως της βιωσιμότητας. Με τους καταναλωτές που προτείνουν ένα εστιατόριο, ένα μπαρ ή ένα cafe μέσα από τα social media να έχουν γίνει εκατοντάδες χιλιάδες και το “foodstagramming” να έχει κατακλύσει τις οθόνες μας, το μόνο σίγουρο είναι ότι τα social media ήρθαν για να μείνουν.

Κάθε επιχείρηση θα πρέπει να δίνει σημασία στις ενέργειες marketing, είτε προσφέρει προϊόντα είτε υπηρεσίες. Τα εστιατόρια, τα μπαρ και τα cafe προσφέρουν και τα δύο με αποτέλεσμα ο παράγοντας marketing να είναι ακόμα πιο κρίσιμος. Το να δείξεις ότι το εστιατόριο, το μπαρ ή το cafe σου είναι ο χώρος που θέλει ο χρήστης να επισκεφθεί, αποτελεί τον πυρήνα της στρατηγικής marketing. Τώρα αυτή διαδικασία έχει γίνει πιο εύκολη μέσω των social media.

Παρακάτω, θα δούμε τους πρώτους 4 λόγους που τα social media αποτελούν πλέον αναπόσπαστο εργαλείο για κάθε εστιατόριο, μπαρ και cafe. Στο επόμενο άρθρο μας (μέρος β’), θ’ αναλύσουμε τέσσερις ακόμα λόγους για τους οποίους τα social media είναι το απόλυτο εργαλείο στην εστίαση.

1. Οι πελάτες σου είναι εκεί, παρουσίασέ τους την εμπειρία.

Το να πούμε πόσοι εκατομμύρια χρήστες είναι καθημερινά ενεργοί στα social media και το πόσες χιλιάδες φωτογραφίες και βίντεο ανεβαίνουν κάθε ώρα στο Facebook, στο Instagram και στο Twitter θεωρούμε πλέον το έχουν παρατηρήσει όλοι. Αν δεν το έχεις  καταλάβει ακόμα, αρκεί να παρατηρήσεις την παρέα σου.

Τα καλύτερα εστιατόρια δεν προσφέρουν φαγητά, τα καλύτερα μπαρ δεν προσφέρουν κοκτέιλ και τα καλύτερα cafe δεν προσφέρουν καφέ, προσφέρουν εμπειρίες. Και ο άνθρωπος από τη φύση του, τις εμπειρίες τις μοιράζεται με τον κοινωνικό του περίγυρο. Για πολλούς πελάτες, τα social media είναι το μέσο που θα χρησιμοποιήσουν για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους από το δικό σου μαγαζί.

Από την πλευρά σου εσύ, πως θα δημιουργήσεις αυτή την εμπειρία που θα θέλει ο χρήστης να ζήσει; Δημιουργώντας περιεχόμενο το οποίο γεννά προσδοκίες. Μέσα από τα social media, αυτό που κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες προσδοκίες, να μεταφέρουμε όσο το δυνατόν περισσότερα χαρακτηριστικά από το πως είναι η εμπειρία της επίσκεψης στην επιχείρησή σου. Ποτέ άλλοτε ξανά ένας άνθρωπος δεν είχε αυτή την ικανότητα, πριν πάει για παράδειγμα να φάει σε ένα εστιατόριο ή να πιει ένα κοκτέιλ σε ένα μπαρ, να μπορεί να “γευθεί” μέσα από φωτογραφίες και βίντεο την ατμόσφαιρα του μαγαζιού.

Τα καλυτερα εστιατορια δεν προσφερουν φαγητα, τα καλυτερα μπαρ δεν προσφερουν κοκτειλ και τα καλυτερα cafe δεν προσφερουν καφε, προσφερουν εμπειριες.

2. Κρατιέσαι σε φόρμα.

Όχι δεν κατάλαβες, δε μιλάμε για γυμναστική. Αναφερόμαστε στο ότι πλέον, γνωρίζοντας ή ακόμα και επιδιώκοντας τα προϊόντα σου να φωτογραφηθούν και να μοιραστούν στο διαδίκτυο, δίνεται μεγάλη σημασία στην εξωτερική εμφάνιση. Επίσης, γνωρίζοντας ότι ο κάθε πελάτης δε χρειάζεται να είναι κριτικός φαγητού για να δημοσιεύσει τη γνώμη του και να βαθμολογήσει το προϊόν στα πλαίσια της γενικότερης προσφερόμενης υπηρεσίας, δίνεται μεγαλύτερη σημασία στη γεύση, στη δημιουργία πρωτότυπων συνδυασμών και στη συνεχόμενη προσπάθεια ανεύρεσης νέων συνταγών και διατήρησης της υψηλής ποιότητας. Θέλεις κι άλλα;

Τα social media έχουν καταφέρει να εξελίξουν τις επιχειρήσεις εστίασης, διαμορφώνοντας ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο ο κάθε chef, bartender και barrista δίνει τον καλύτερό του εαυτό καθημερινά, γιατί στο τέλος της κάθε ημέρας βαθμολογείται από τους πελάτες του. Αυτό έχει ώς αποτέλεσμα τη συνεχή προσπάθεια για βελτίωση της ποιότητας στην εστίαση, καθώς αυτοί που δεν προσαρμόζονται μένουν πίσω και αποτυγχάνουν.

3. Αναπτύσσεις και βελτιώνεις την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση των πελατών σου.

Οι πελάτες ανταμοίβουν τις επιχειρήσεις που προσφέρουν επίσημο χώρο για δημοσιεύσεις, όπως ένα εταιρικό προφίλ στο Facebook, ακόμα και όταν οι δημοσιεύσεις αυτές περιλαμβάνουν αρνητική κριτική. Πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων αιφνιδιάζονται όταν μαθαίνουν πως μία αρνητική κριτική δεν αποθαρρύνει τους υπόλοιπους πελάτες, εφόσον η επιχείρηση έχει γενικά θετική παρουσία. Ειδικότερα, μόλις το 25% των καταναλωτών παίρνουν μια απόφαση βασιζόμενοι σε μια αρνητική κριτική.

Οι επιχειρήσεις εστίασης που ενθαρρύνουν τους πελάτες να μοιραστούν τις εμπειρίες τους μέσω φωτογραφιών και σχολίων, επιδεικνύουν διαφάνεια και μεγιστοποιούν την εμπιστοσύνη τους. Αν και έχεις στη διάθεσή σου εργαλεία για την παρακολούθηση και τον έλεγχο των κριτικών, αυτό που συμβάλλει καταλυτικά στην καλή εικόνα της επιχείρησης είναι η εμπιστοσύνη που κερδίζεις από τη δημοσιοποίηση όλων των κριτικών, καθώς αυτό αντισταθμίζει τη ζημιά που μπορεί να προκαλέσει μια αρνητική κριτική. Μην ξεχνάς ότι οι αρνητικές κριτικές αποτελούν μια εξαιρετική πηγή, από την οποία μπορείς ν’ αντλήσεις σημαντικά στοιχεία για τη βελτίωση των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών σου, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση της συνολικής εμπειρίας του πελάτη.

4. Δημιουργείς πρεσβευτές για την επιχείρησή σου.

Ο πελάτης που είναι διατεθημένος να μοιραστεί περιεχόμενο από την επίσκεψή του στην επιχείρησή σου με την κοινότητά του στα social media, μετατρέπεται αυτομάτως σε πιθανό πρεσβευτή, ή πιο απλά σε καλό δορυφόρο για την επιχείρηση. Ως ιδιοκτήτης εστιατορίου, είναι δουλειά σου και στόχος σου να δημιουργήσεις όσο το δυνατόν περισσότερους καλούς δορυφόρους, περισσότερους ευχαριστημένους πελάτες δηλαδή, που είναι διατεθημένοι να μοιραστούν περιεχόμενο από την επιχείρησή σου με τους φίλους και τους followers τους. Σε αυτό σίγουρα μπορεί να σε βοηθήσει η παρακολούθηση των θετικών σχολιών στα social media και η αλληλεπίδραση με τους χρήστες που θεωρείς ότι είναι οι δικοί σου πρεσβευτές.

Σήμερα, η επιχείρησή σου έχει παρουσία στα social media ακόμα κι αν εσύ δεν την έχεις δημιουργήσει. Εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες κάθε μέρα, δημιουργούν post στο Facebook με το όνομα της επιχείρησής σου, κάνουν tweet στο Twitter, βγάζουν φωτογραφίες της επιχείρησής σου και τις δημοσιεύουν στο Instagram και γράφουν σχόλια και κριτικές στο Foursquare και το TripAdvisor. Σήμερα, είναι εκατομμύρια οι χρήστες που προτού πάρουν μια απόφαση, ψάχνουν στα Social Media πληροφορίες για τις επιχειρήσεις και διαβάζουν γνώμες και κριτικές άλλων χρηστών. Δε θα ήταν καλύτερο να έχεις τον έλεγχο, να δημιουργείς εσύ το περιεχόμενο και να ξέρεις το τι λέγεται για την επιχείρησή σου στο διαδίκτυο;

Μη χάσετε την επόμενη εβδομάδα, το δεύτερο μέρος του άρθρου.

Θέλετε ν’ αναλύσουμε τις ανάγκες της δικής σας επιχείρησης και να σας προτείνουμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο ψηφιακής προβολής; Επικοινωνήστε μαζί μας στο 215 5150525 ή στο info@weeroot.gr

Tagged: , , , ,