February 11, 2016 Weeroot Digital

Πως θα κανεις το brand σου να ξεχωρισει.

Όχι, δεν είναι τόσο απλό όσο νομίζεις. Ανάμεσα σε χιλιάδες brands που κατακλύζουν το διαδίκτυο και τη ζωή μας, η πικρή αλήθεια είναι ότι κανείς δε νοιάζεται για τη δική σου επιχείρηση εξαρχής.

Υπολογίζεται ότι καθημερινά οι καταναλωτές έρχονται σ’ επαφή με πάνω από 10.000 brands, τόσο στο διαδίκτυο όσο και εκτός διαδικτύου. Σήμερα, τα λογότυπα και όλα τα στοιχεία εταιρικής ταυτότητας έχουν πλυμμηρίσει τον κόσμο που ζούμε και ζητώντας από έναν καταναλωτή να επιλέξει ανάμεσα στα χιλιάδες αυτά brand, είναι σαν να του ζητάμε να επιλέξει το αγαπημένο του τριαντάφυλλο μέσα από ένα κήπο που έχει μόνο κόκκινα τριαντάφυλλα. Τι σε κάνει λοιπόν να πιστεύεις ότι θα ξεχωρίσουν και θα θυμούνται το δικό σου;

Εντάξει μη σε πιάνει πανικός, υπάρχει τρόπος, υπάρχει η αρχή αυτού του νήματος και θα την πιάσουμε αμέσως τώρα. Κάνε την αρχή λοιπόν, μάθε το προϊόν σου καλά, μάθε κάθε του χαρακτηριστικό και προσπάθησε αυτά τα βασικά χαρακτηριστικά να τα παρουσιάσεις στο κοινό σου. Πως; Αρχικά πραγματοποίησε τις απαραίτητες ενέργειες και δημιούργησε την εταιρική σου ταυτότητα, σχεδίασε ένα λογότυπο, τοποθέτησέ το πάνω σε όλες τις εταιρικές εφαρμογές σου και σκέψου ένα πολύ καλό motto. Μα αυτό δεν είναι το branding; Δυστυχώς σήμερα το branding δε σταματάει εκεί. Γιατί; Γιατί πλεόν οι επιχειρήσεις είναι πάρα πολλές και η εκτεταμένη εκθεσή μας στα εταιρικά διακριτικά τους είναι τεράστια. Προσθέστε σε αυτό και τα προϊόντα των επιχειρήσεων, που έχουν κι αυτά το δικό τους branding.

Για να μπορέσει μια επιχείρηση σήμερα να ξεχωρίσει ανάμεσα σε χιλιάδες άλλες, θα πρέπει να διαμορφώσει έναν χαρακτήρα. Ο χαρακτήρας αυτός αποτελείται από 3 βασικά συστατικά που θα δούμε παρακάτω.

1. Εταιρική υπόσχεση.

Προτού μια επιχείριση ξεκινήσει να παρουσιάζει και να πουλάει τα προϊόντα της, δίνει στο κοινό μια υπόσχεση. Τι υπόσχεση; Ότι φτιάχτηκε για να προσφέρει κάτι στην κοινωνία και ειδικότερα στους καταναλωτές. Αν δεν υπάρχει αυτή η υπόσχεση, τότε γιατί οι καταναλωτές ν’ αλληλεπιδράσουν με το brand; Να θυμάστε, η αγορά είναι ένα παιχνίδι πάρε-δώσε και σε κάθε συναλλαγή ο καταναλωτής πρέπει να νιώθει ότι απολαμβάνει αξία, και ακόμα καλύτερα ότι απολαμβάνει μεγαλύτερη αξία από αυτή που νιώθει, ή πιστεύει ότι αξίζουν τα χρήματά του. (σημειώστε ότι τα χρήματα σε μια ομοιoγενή οικονομία έχουν την ίδια αξία, αλλά για κάθε καταναλωτή τα χρήματα έχουν διαφορετική αξία)

Ότι κάνει η επιχείρηση θα πρέπει ν’ αντικατοπτρίζει αυτή την υπόσχεση, από την παρουσία της στο διαδίκτυο μέχρι τη συμπεριφορά του υπαλλήλου της στο φυσικό κατάστημα και τις διαφημιστικές της καμπάνιες.

Πάρτε για παράδειγμα τη BMW, η οποία με το motto “The ultimate driving machine.” δίνει την υπόσχεση ότι θα σας προσφέρει το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης, το πιο κομψό και ταυτόχρονα προηγμένο αυτοκίνητο. Αυτό διακρίνει τη BMW από τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες, κρύβει μια ιστορία για την εταιρεία, αναδεικνύει την αυτοπεποίηθησή της και προσφέρει πρόσφορο έδαφος για να ενωθεί με πελάτες που αναζητούν το απόλυτο.

Η δική σου επιχείρηση δίνει μια υπόσχεση στους καταναλωτές; Και αν ναι, ποια υπόσχεση δίνει; Είστε σίγουροι ότι αυτή η υπόσχεση γίνεται κατανοητή και περνάει μέσα από τις αλληλεπιδράσεις που έχει η επιχείρηση με το κοινό της τόσο online όσο και offline;

2. Εταιρικό όφελος.

Στις μέρες μας μπορεί οι επιχειρήσεις ολοένα και ν΄αυξάνονται, μπορεί πλέον να είναι δύσκολο στον καταναλωτή να διακρίνει τη διαφορά μεταξύ τους, αλλά από την άλλη παρατηρούμε πολλές από αυτές να μην προσφέρουν κάποιο όφελος. Αν μια επιχείριση δεν προσφέρει όφελος στον καταναλωτή, τότε γιατί ο καταναλωτής να την επιλέξει; Αν υπάρχουν οφέλη τα οποία προσφέρει η επιχείρησή σας, δε θα έπρεπε αυτά να επικοινωνούνται τόσο διαδικτυακά όσο και μη διαδικτυακά και να προβάλλονται σε όλες τις επικοινωνίες; Το όφελος που προσφέρεται θα πρέπει να είναι είτε χειροπιαστό και εύκολα κατανοητό (καλύτερο προϊόν σε σχέση με ανταγωνιστικά, καλύτερη τιμή, καλύτερη σχεδίαση, καλύτερη συσκευασία, γρηγορότερη παράδοση, ευκολίες πληρωμής κτλ.), είτε εμπειρικό, δηλαδή να προσφέρει μια ξεχωριστή αίσθηση έστω και υποσυνείδητα σε αυτόν που χρησιμοποιεί το προϊόν.

Η BMW για παράδειγμα, παραδίδει στους πελάτες της αυτοκίνητα τα οποία χαρακτηρίζονται από πολυτέλεια, κομψότητα και άνεση. Αυτά τα αισθήματα δημιουργεί και στους αγοραστές της, οι οποίοι μπαίνοντας σε ένα αυτοκίνητο BMW νιώθουν αυτή τη μοναδικότητα του να οδηγείς το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης. Αυτή η εμπειρία που προσφέρει η ΒΜW κάνει τους πελάτες της να επιστρέφουν ξανά και ξανά.

3. Παρουσίασε την ιστορία σου.

Τέλος, αφού προσδιορίσεις την εταιρική υπόσχεση και το προσφερόμενο όφελος, θα πρέπει να παρουσιάσεις τη δική σου ιστορία. Η δική σου ιστορία δε θα πρέπει να είναι απλά το πότε ξεκίνησες να κάνεις ότι κάνεις, ή το ποια προϊόντα πρόσφερες πρώτα και ποια τώρα. Η ιστορία σου δε θα πρέπει να είναι μια απλή παράθεση πληροφοριών. Η ιστορία σου μπορεί να περιλαμβάνει κάτι άλλο, να παραλληλίζει γεγονότα ή ακόμα και να παρουσιάζει πραγματικά γεγονότα που είναι άξια προσοχής. Η ιστορία της επιχείρησής σου πλέκεται κάθε μέρα στα social media και στις αλληλεπιδράσεις της επιχείρησης με το κοινό στόχο. Η ιστορία της επιχείρησής σου λέγεται κάθε μέρα μέσω μικρών ιστοριών, οι οποίες στο τέλος διαμορφώνουν μια εικόνα, εικόνα που αποτελεί το εξώφυλλο της ιστορίας σου. Αυτή η εικόνα μεταφέρεται εν τέλει στο μυαλό του καταναλωτή και παίρνει μέρος στην αγοραστική διαδικασία, αναλαμβάνοντας να ξεχωρίσει την επιχείρησή σου από τις χιλιάδες άλλες. Αυτό μπορείς να το επιτύχεις μέσω βίντεο, πράγμα που προτείνουμε, ή μέσω δημοσιεύσεων με πλούσιο οπτικό υλικό στα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης. Φυσικά η ιστορία σου θα πρέπει να υπάρχει και στο εταιρικό site, να εναρμονίζεται με τις αξίες που διέπουν την επιχείριση και να δηλώνει ξεκάθαρα το λόγο για τον οποίο υπάρχεις στον επιχειρηματικό χάρτη και κατ’ επέκταση στην κοινωνία. Δείξε την υπόσχεση, παρουσίασε το λαμβανόμενο όφελος και βγες μπροστά από τον ανταγωνισμό στο κοινό στόχο.

 

Θέλετε να βγείτε μπροστά από τον ανταγωνισμό; Εμείς θα παρουσιάσουμε την ιστορία της δικής σας επιχείρησης μέσα από επιλεγμένα κανάλια επικοινωνίας. Επικοινωνήστε μαζί μας στο 6972070005 ή στο info@weeroot.gr

Tagged: ,